середа, 26 серпня 2015 р.

Періоди підготовки і проведення нестандартних уроків.



Визначають 3 періоди: підготовчий, урок, його аналіз.
У підготовчому активну участь беруть як учитель, так і учні. Учитель зазвичай готується до традиційного уроку (написання плану-конспекту, виготовлення наочних посібників, роздавального матеріалу та ін.), а до нестандартного уроку готуються значною мірою учні. Вони об’єднуються в групи (команди, екіпажі), отримують або готують певні завдання, що необхідно виконати до уроку: підготовка повідомлень на тему майбутнього уроку складання запитань, кросвордів, вікторин; виготовлення необхідного дидактичного матеріалу, тощо.
В уроці визначають три основних етапи.
1) Він є передумовою формування й розвитку мотиваційної сфери учнів: висуваються проблеми,з’ясовується ступінь готовності до їх розв’язання,знаходяться шляхи досягнення мети уроку. Окреслюються ситуацї, участь у яких дозволить розв’язати пізнавальні, розвивальні й виховні завдання. Розвиток мотиваційної сфери здійснюється ефективніше, якщо результативно проведений підготовчий період: якість виховання учнями попередніх завдань впливає наїхній інтерес до майбутньої роботи. Проводячи урок, учитель ураховує ставлення учнів до оригінальної форми уроку, рівень їх підготовленості, вікові й психологічні особливості.
2) Повідомлення нового матеріалу, формування знань учнів у різних «нестандартних» формах організації їх розумової активності.
3) Він присвячений формуванню вмінь і навичок. Контроль зазвичай не визначається в часі, а «розчиняється» в кожному з попередніх етапів. У період аналізу цих уроків доцільно оцінювати як підсумки навчання, виховання, розвитку учнів, так і картину спілкування – емоційний тонус уроку, не тільки в спілкуванні вчителя з учнями, але й у спілкуванні учнів одне з одним, а також окремих робочих груп.
Форми побудови уроку можуть бути різні.
1. Калейдоскоп.
На уроці учні швидко стомлюються, тому необхідно переключати їх увагу.
Крім того, не можна порушувати санітарних норм – слід берегти зір дітей та їхню нервову систему. Урок розподіляється на чотири рівні за часом частини:
·                   «подорож кмітливих»;
·                   логічна розминка;
·                   теоретичний блок (пояснення нового матеріалу);
·                   практична робота.

2. «Казка — брехня, але має натяк»
Використання казки завжди збагачує урок, роблячи його зрозумілішим.
Можна використовувати:
·                   казкові сюжети уроків (авторські);
·                   пошук основних алгоритмічних конструкцій на матеріалі добре знайомих казок;
·                   створення учнівських казок за темою уроку.

3. Опорні конспекти.
Опорні конспекти містять основні полотження нової теми, алгоритми дій, завдання для тренінгу й заліку.

4. Контроль знань.
Мета — відстежити, який відсоток інформації залишився в голові в кожної конкретної дитини.
Форми проведення контролю знань:
w  одне запитання – чотири відповіді(обрати потрібну);
w  розміщення відповідним чином терміну та їх змісту;
w  вставлення пропущеного ключового слова;
w  опитування «за ланцюжком»;
w  виконання завдань за запропонованим алгоритмом;
w  цифровий диктант;
w  грацтфічний диктант;
w  маршрутна карта;
w  виявлення помилок (фактичних та логічних) та їх виправлення;
w  повторення останньої фрази й оцінювання її коректності;
w  продовження відповіді, перерваної в будь-якому місці;
w  комбінована естафета тощо.

Як добираються завдання?
По-перше, вони добираються з урахуванням вікових і психологічних особливостей учнів. По-друге, використовуються різні типи завдань:
ü   «закриті» завдання мають точне (однозначне) рішення;
ü   завдання з неповною умовою;
ü   з надлишковими умовами;
ü   відкриті завдання, що припускають варіанти умов, різні шляхи розв’язання, імовірні відповіді;
ü   творчі завдання.
 

Немає коментарів:

Дописати коментар