Визначають 3 періоди: підготовчий, урок, його аналіз.
У підготовчому активну участь беруть як
учитель, так і учні. Учитель зазвичай готується
до традиційного уроку (написання плану-конспекту, виготовлення
наочних посібників, роздавального матеріалу
та ін.), а до нестандартного
уроку готуються значною мірою учні. Вони об’єднуються в групи
(команди, екіпажі), отримують або готують певні завдання, що необхідно виконати до уроку: підготовка повідомлень на тему майбутнього
уроку
складання запитань, кросвордів, вікторин; виготовлення необхідного дидактичного матеріалу, тощо.
В уроці визначають три основних етапи.
1) Він є передумовою
формування й розвитку мотиваційної сфери
учнів: висуваються
проблеми,з’ясовується
ступінь
готовності
до їх розв’язання,знаходяться шляхи
досягнення мети уроку. Окреслюються ситуацї, участь у яких дозволить розв’язати пізнавальні, розвивальні й
виховні завдання. Розвиток мотиваційної сфери здійснюється ефективніше, якщо
результативно проведений підготовчий період: якість виховання учнями попередніх
завдань впливає наїхній інтерес до майбутньої роботи. Проводячи
урок, учитель ураховує ставлення
учнів до оригінальної форми уроку, рівень їх підготовленості, вікові й
психологічні особливості.
2) Повідомлення нового матеріалу,
формування знань учнів у різних «нестандартних»
формах організації їх розумової активності.
3) Він присвячений формуванню вмінь і
навичок. Контроль зазвичай не визначається
в часі, а «розчиняється» в кожному з попередніх етапів. У період аналізу цих
уроків доцільно оцінювати як підсумки навчання, виховання, розвитку учнів, так
і картину спілкування – емоційний тонус уроку, не тільки в спілкуванні вчителя
з учнями, але й у спілкуванні учнів одне з одним, а також окремих робочих груп.
Форми побудови уроку можуть бути різні.
1. Калейдоскоп.
На уроці учні швидко стомлюються, тому необхідно переключати їх увагу.
Крім того, не
можна порушувати санітарних норм – слід берегти зір дітей та їхню нервову
систему. Урок розподіляється на чотири рівні за часом частини:
·
«подорож кмітливих»;
·
логічна
розминка;
·
теоретичний блок (пояснення нового матеріалу);
·
практична
робота.
2.
«Казка
— брехня, але
має натяк…»
Використання казки завжди збагачує урок,
роблячи його зрозумілішим.
Можна
використовувати:
·
казкові сюжети уроків (авторські);
·
пошук
основних алгоритмічних конструкцій на матеріалі добре знайомих
казок;
·
створення
учнівських казок за темою уроку.
3.
Опорні конспекти.
Опорні
конспекти містять
основні полотження нової теми, алгоритми дій, завдання для тренінгу й заліку.
4.
Контроль знань.
Мета — відстежити, який відсоток
інформації залишився в голові в кожної конкретної дитини.
Форми проведення контролю знань:
w одне
запитання – чотири відповіді(обрати
потрібну);
w розміщення відповідним чином терміну та їх змісту;
w вставлення
пропущеного ключового слова;
w опитування «за ланцюжком»;
w виконання
завдань за запропонованим алгоритмом;
w цифровий диктант;
w грацтфічний диктант;
w маршрутна
карта;
w виявлення помилок (фактичних та логічних) та їх
виправлення;
w повторення
останньої
фрази й оцінювання її
коректності;
w продовження відповіді, перерваної в будь-якому місці;
w комбінована
естафета тощо.
Як добираються завдання?
По-перше, вони добираються з урахуванням вікових і психологічних особливостей
учнів. По-друге, використовуються різні типи завдань:
ü
«закриті»
завдання мають точне (однозначне) рішення;
ü
завдання з неповною умовою;
ü
з
надлишковими умовами;
ü
відкриті
завдання, що припускають варіанти умов, різні шляхи розв’язання, імовірні
відповіді;
ü
творчі
завдання.
Немає коментарів:
Дописати коментар