середа, 26 серпня 2015 р.

Про досвід


Тема досвіду: Розвиток творчого потенціалу учнів на уроках української мови та літератури  

Провідною ідеєю освіти на сучасному етапі в українській державі є гуманізація, адже гуманітарна освіта є засобом і сферою формування державного етносу, розвитку особистості як найвищої цінності суспільства.
Щоб забезпечити ефективність навчання, повноцінність уроку необхідно поєднувати репродуктивну і пошукову діяльність. Учень не пасивна фігура педагогічного процесу, і вчитель повинен прагнути дати йому не лише певнийвантаж знань, а й навички мислити, стимулювати розвиток його пізнавальних сил, роботу думки, постійну потребу вчитися, самостійно здобувати знання, спостерігати, досліджувати.
Ідеалом сучасного навчання є особистість не з енциклопедично розвиненою пам’яттю, а з гнучким розумом, із швидкою реакцією на все нове з повноцінними, розвинутими потребами подальшого пізнання та самостійноїдії, з добрими орієнтувальними навичками й творчими здібностями.
 «Однією з найсерйозніших хиб нашої шкільної практики є те, що, навчаючи дітей,  працює переважно вчитель», - цю думку В. Сухомлинського  можна застосувати до характеристики навчального процесу й на сучасному етапі.
Праця учня, який роками мовчки сидить за партою, слухає вчителя й намагається запам’ятати те, що йому говорять, - не може забезпечити ні повноцінного формування особистості, ні найвищого щастя людини від успіхів у праці.
Розвиток творчого потенціалу людини трактується сьогодні як основнезавдання школи. Для реалізації його потрібно насамперед розглянути учня не як суму зовнішніх впливів, а як цілісну, активну, діяльнісну істоту. У цьому основна суть перебудови навчально-виховного процесу. Учень не об'єкт, а насамперед творець свого власного «Я».
Крізь призму діяльності учня необхідно переосмислити саму структуру навчально-виховного процесу, перейти до вирішення проблеми розвитку та реалізації творчихздібностей кожного школяра.
Темою нашого дослідження обрана методика проведення нестандартних уроків, тому що вона є невід’ємним компонентом сучасної системи освіти. Нестандартні уроки повинні використовуватисяу школах для підвищення ефективності навчання, формування мотивації на уроці. Ми зробимо огляд методики проведення нестандартних уроків для того, щоб учителям та викладачам було легшерозібратися в розмаїтті видів уроків, у підготовці до їх проведення. 
Тема нестандартних уроків надзвичаино актуальна сьогодні. Наша держава стоїть на порозі глобальних змін у суспільстві. Людина, вимоги до життя дуже змінилися. Основніпроблеми які вчитель має розвязати на уроціз учнями, - уміння мислити, комунікабельність, тобто необхідність пробудити творчість, активність, захоплення дітей, інтерес до навчального процесу. Тому важливо використовувати для цього особливі форми йметоди навчання.Актуальним є створення нових освітніх технологій, що мають сприяти загальному розвиткові особистості, формуванню її світоглядної культури, індивідуального досвіду, інтуїції, творчості, інтегративності мислення.
Обєктом дослідження є методика проведення нестандартних уроків з української літератури в організації навчально-виховного процесу.
Предметом дослідження є організація навчального процесу на уроках українськоїлітератури під час застосування нестандартних уроків у школі.
Наукова гіпотеза нашого дослідження визначається як наукове осмислення передових ідей, теорій, що завжди були рушійною силою вдосконалень. Тому вивчення методики проведення нестандартних уроків з української літератури є гарантією вдосконалення вивчення української літератури в школі. Чим глибше ми вивчаємо методику викладання літератури, тим результативнішою буде наша діяльність, спрямована на поглиблення знань учнів.



Метою нашого дослідженняє визначення суті поняття «нестандартний урок» розкриття ролі нестандартних уроків з літератури в сучасному навчанні; окреслення мстодики проведення нестандартних уроків з української літератури;наукове та практичне осмислення можливості використання нестандартних уроків у сучасній школі.
Згдно з вищезазначеною метою можна сформулювати такі завдання:
1. Розкрити поняття «нестандартний урок», використовуючи різні його типи.
2. Описати різноманітні види нестандартних уроків з української літератури та методику їх проведення.
3. Зробити методичний аналіз нестандартних уроків.
4. Підготувати методичні рекомендації для вчителів-словесників щодо використання нестандартних уроків з української літератури.
Методи дослідження - описовий, структурний
Методологічною основою нашого дослідження є ідеї використаннянестандартних форм проведення уроків, а саме: шляхи підвищення ефективності навчання, пробудження інтересу учнів до вивчення української мови ідеї розвитку творчих здібностей учнів, емоційного піднесення на уроках з української мови.
Ми вважаємо, що дослідження допоможе впевнитися в тому, традиційний процес вивчення української літератури в школі потребує нововведень, одним із видів яких є нестандартні уроки. Дослідна робота допоможе вчителям-словесникам краще орієнтуватися в різних нестандартних методах та в їх використанні на уроках української мови.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар